Amalan Bagi Mereka Yang Ingin Kaya


Yang disebut dengan amalan adalah suatu pekerjaan (usaha/ikhtiar) yang dilakukan berulang-ulang dan konsisten. Bulan misalnya, mengelilingi bumi berulang-ulang, demikian pula bumi, planet lain bahkan matahari sekalipun. semua yang di ciptakan Allah pada dasarnya bergerak. Allah sudah menentukan amalan setiap makhluk, dalam hal ini gerakan berulang yang dilakukannya. Semua makhluk yang berfikir setuju bahawa diam itu tidak menghasilkan apa-apa.

Imam Al-Ghazali pernah berkirim surat kepada murid kesayangannya yang isinya :" Hai anak, jangan engkau hidup miskin amal, sebab setinggi langit ilmu mu tidak bermanfaat jika tak kau susuli dengan amal, jika dalam hatimu berangan-angan ingin dapat rahmat dari Allah sedangkan engkau diam, maka, malanglah engkau, malang." Allah hanya membalas apa yang kita usahakan/amalkan.

Di saat di kepung oleh musuh dan tidak berdaya, Allah menyuruh Nabi Musa untuk memukulkan tongkatnya ke laut, maka laut itu pun terbelah dan Musa "selamat". 

Pertanyaan kita adalah, mengapa Allah menunggu tongkat Nabi Musa untuk membelah laut? bukankan Kekuasaan-Nya boleh membelah laut tanpa tongkat. Itu semua pertanda bahawa pemberian/ anugerah Allah itu dekat dengan orang yang berusaha dalam hal ini beramal.

Jangan kita terlalu berharap akan pepatah "Pucuk dicinta ulam mendatang", tetapi baiknya kita pakai ucapan orang-orang suci yang berkata "siapa mengetuk akan dibukakan, siapa meminta akan diberi, siapa memohon akan dikabulkan".

Berikut adalah beberapa amalan yang baiknya kita lakukan supaya kita menjadi kaya, dan semua sudah terbukti, ingat! usaha tanpa do'a adalah sombong, doa tanpa usaha adalah sia-sia. Maka beramallah, jangan diam sebab diam itu tidak menghasilkan apa-apa:

AMALAN DENGAN BASMALAH

1. Barang siapa membaca Basmalah (BISMILLAHIRROHMANIRROOHIM) 313 kali ketika matahari terbit dengan menghadap qiblat kemudian membaca selawat 100 kali, maka Allah akan memberinya rezeki yang tak terduga.

2. Barang siapa membaca Basmalah 12,000 kali, setiap seribu kali solat sunat 2 rakaat, lalu memohon rezeki yang banyak insya Allah terkabul.

3. Barang siapa membaca Basmalah 786 kali setiap hari selama 7 hari berturut-turut dengan maksud mendatangkan rezeki yang melimpah, insya Allah akan tercapai.

AMALAN DENGAN FATIHAH

1. Siapa yang membaca Al-Fatihah 41 kali antara solat sunat qobliyah dan solat Subuh. maka segala hutangnya akan terbayar, ada saja jalannya dan rezekinya jadi lancar.

2. Barang siapa membaca Fatihah setiap selesai Subuh 30 kali, selesai Asar 20 kali, selesai Maghrib 15 kali, selesai Isyak 10 kali, maka rezekinya akan dimudahkan oleh Allah.

3. Perhatikan hari Ahad yang ada di permulaan bulan (bulan Hijriyah), pada hari Ahad itu bacalah Fatihah 70 kali, hari Isnin nya baca 60 kali, hari Selasa nya baca 50 kali, hari Rabu nya 40 kali, hari Khamis nya 30 kali, hari Jumaat nya baca 20 kali, hari Sabtu nya baca 10 kali, kemudian di ulang sampai satu bulan. Maka tunggulah keajaiban dari rezeki Anda.

AMALAN DENGAN AL-IKHLAS

1. Agar dikaruniai Allah rezeki yang banyak, maka bacalah surah Al-Ikhlas 1000 kali, lalu memohon untuk dilapangkan rezeki, insya Allah terkabul.

2. Apabila Anda ingin mengetahui usaha apa yang dapat mendatangkan rezeki yang banyak, begini caranya : Pada malam Jumaat baca al-Ikhlas 66 kali, lalu membaca lafadz "ALLAH" 5631 kali, kemudian membaca "MASYA ALLAH" 1000 kali, lalu membaca selawat 1000 kali. kemudian tidurlah, maka dalam mimpi Anda akan dipertunjukkan pekerjaan yang membuat Anda sukses.

AMALAN DENGAN YAASIN

1. Barang siapa yang punya kepentingan terhadap seseorang agar dikabulkan maksudnya dalam urusan Rezeki maka bacalah terlebih dahulu Surah Yasin 25 kali, kemudian berangkatlah, insya Allah apa yang dimaksud terkabul.

2. Bila ingin manjadi kaya mendadak, maka bacalah Surah Yasin 41 kali, tanpa berpindah tempat, lalu tanpa bicara apapun kemudian tidurlah, setelah bangun keajaiban terjadi.

AMALAN DENGAN WAQIAH

1. Apabila anda memohon kepada Allah datangnya rezeki yang melimpah maka bacalah Waqiah 41 kali, dan jangan berpindah tempat sampai selesai. sering-seringlah. Rezeki Anda datangnya akan seperti hujan.

2. Nabi bersabda : "Barang siapa membaca Surah Waqiah setiap hari, maka ia tidak akan mengalami kefakiran selamanya.


Semua tulisan di atas di ambil dari kitab TAYSIRUL ARZAQ oleh Abdul Hamid Zahwan.






0 Sahabat Setia Blog Yang Baik Ini Telah Menulis Untuk " Amalan Bagi Mereka Yang Ingin Kaya"

 
Copyright © 2014 Datoksir Kronik - All Rights Reserved
Template By. Nyut Nyut