Amalan Dahsyat Riadhoh Al Fatihah


Setelah sekian lamanya saya mengamalkan riadhoh Al Fatihah ini yang saya terima dari Pak Teh Enggong, seorang Wali Allah di Kuala Krai, Kelantan, hari ini saya terjumpa video ceramah Gus Nur yang bercerita tentang dahsyatnya amalan riadhoh Al Fatihah ini, menambahkan lagi keyakinan saya terhadap amalan tersebut adalah sangat dahsyat. 

Pak Teh Enggong selalu berpesan, amalan yang paling besar adalah zikir Al Fatihah, tiada ada yang dapat menandingi keagungan darjat surah Al Fatihah ini. Doakan saya supaya terus istiqomah dalam beramal riadhoh Al Fatihah ini ya saudara-saudari ku sekalian. Insya Allah, amin. 

Ingin saya kongsikan video tersebut di sini buat tatapan para pembaca blog ini. Mudah-mudahan ianya memberi banyak kebaikan kepada kita semua. 





Video yang berkaitan. Semoga bermanfaat.



Manfaat Al Fatihah secara umumnya :
  • Agar selamat dan bahagia di dunia.- Khasiat surat Al-Fatihah yang pertama adalah untuk memperoleh keselamatan dan kebahagiaan di dunia. Caranya: bacalah surat Al-Fatihah sebanyak 41 kali sesudah shalat sunnah qabliyah subuh (shalat sunnah sebelum sholat fardhu subuh) secara terus menerus.
  • Supaya rezeki lancar dan tercapai cita-cita. - Maka jika Anda ingin pangkat keduniawian insya Allah akan berhasil, jika Anda miskin maka bisa menjadi kaya, jika punya hutang bisa segera lunas, jika sakit segera sembuh, jika lemah menjadi kuat, menjadikan seseorang mulia, ditakuti musuh, semua orang akan mencintai, semua kata-katanya akan diperhatikan dan dipercaya oleh masyarakat, dan selamat dari segala bencana.
  • Mengobati segala jenis penyakit - Khasiat membaca surat Al-Fatihah yang kedua adalah supaya rezeki mudah mengalir dengan lancar dan tercapai cita-citanya. Caranya: bacalah surat Al-Fatihah sebanyak 21 kali setiap selesai shalat fardhu secara terus menerus, maka insyaallah rezeki Anda akan selalu mengalir bagai air bah, dijaga dari segala macam kejahatan, dimuliakan masyarakat, dan berhasil semua maksud atau cita-cita yang ingin dicapai.








Rahsia Fatihah Pada Tubuh Badan Manusia




Sekadar Hiburan

Koleksi Lagu-Lagu Karya Gus Nur




DK

3 Comments

  1. FATIHAH WAJIB BACA SEHARI 17X

    ReplyDelete
  2. baca fatihah pd hari kelahiran mu dengan jumlah umur mu sebanyak 3 round. setiap kali habis 1 round tu, baca istighfar dan selawat.

    ReplyDelete
  3. tgok minit kat youtube https://youtu.be/X_ejlTQn_AY?t=960

    ReplyDelete
Previous Post Next Post