Ini Sebab Kena Banyak Baca Fatihah Pada Hari Kelahiranmu


https://datoksirkronik.blogspot.com/search/label/Amalan

Fatihah wajib baca 17 kali dalam sehari iaitu semasa dalam Solat Fardhu. Ini ada amalan khusus dari Gus Nur (Indonesia), untuk beramal dengan surah Al fatihah yang dahsyat.

Kaedahnya :

Baca fatihah pada HARI KELAHIRAN mu dengan JUMLAH UMUR mu, sebanyak 3 kali round. Setiap kali habis 1 round itu, bacalah istighfar 3 kali dan selawat 3 kali.




Manfaat Al Fatihah secara umumnya : 

  • Agar selamat dan bahagia di dunia.- Khasiat surat Al-Fatihah yang pertama adalah untuk memperoleh keselamatan dan kebahagiaan di dunia. Caranya: bacalah surat Al-Fatihah sebanyak 41 kali sesudah solat sunnah qabliyah Subuh (solat sunnah sebelum solat fardhu Subuh) secara terus menerus.
  • Supaya rezeki lancar dan tercapai cita-cita. - Maka jika Anda ingin pangkat keduniaan insya Allah akan berhasil, jika Anda miskin maka boleh menjadi kaya, jika punya hutang boleh segera lunas, jika sakit segera sembuh, jika lemah menjadi kuat, menjadikan seseorang mulia, ditakuti musuh, semua orang akan mencintai, semua kata-katanya akan diperhatikan dan dipercayai oleh masyarakat, dan selamat dari segala bencana.
  • Mengubati segala jenis penyakit - adalah supaya rezeki mudah mengalir dengan lancar dan tercapai cita-citanya. Caranya: bacalah surat Al-Fatihah sebanyak 21 kali setiap selesai solat fardhu secara terus menerus, maka insya Allah rezeki Anda akan selalu mengalir bagai air bah, dijaga dari segala macam kejahatan, dimuliakan masyarakat, dan berhasil semua maksud atau cita-cita yang ingin dicapai.

SUMBER

DK

2 Comments

Previous Post Next Post