Jual Beli Emas Melalui Akaun Emas GSA Quantum Metal



Kali ini saya nak berikan tutorial bagaimana nak membuat transaksi jual dan beli emas dengan akaun emas GSA Quantum Metal.



Baru-baru di dalam dashboard member, Quantum Metal telah menukar perkataan buy and sell gold kepada QM Sell dan QM Buy bagi menyelaraskan dengan istilah yang di gunakan di dalam paparan homepage.

Ada juga ahli yang terkeliru apabila mereka klik pada QM Buy apabila nak membeli emas sebab mereka sudah terbiasa dengan istilah buy sebagai istilah membeli ! Bezanya kali ini kita kena melihat dari sudut definisi dari Quantum Metal.

QM Sell – QM Sell adalah harga emas di mana Quantum Metal akan menjual emas pada pelanggan pada harga emas masa tersebut. (harga emas di kemaskini setiap 5 minit). Jadi ialah adalah menu yang pelanggan kena klik sekiranya nak membeli emas. Quantum Metal (penjual emas) menjual kepada pelanggan (membeli emas).

QM Buy – QM Buy adalah harga emas di mana Quantum Metal akan membeli daripada pelanggan. Bermakna pelanggan nak jual emas dan Quantum Metal yang akan beli (QM Buy). QM Buy adalah harga London spot ataupun harga lantai untuk emas pada masa transaksi itu berlaku.

Di dalam mana-mana jua transaksi yang anda mahu lakukan, selepas klik pada menu QM Sell dan QM Buy anda perlu mengisi informasi jumlah yang ingin anda beli atau jual di paparan seterusnya dan membuat pembayaran melalui fpx (paling mudah)

Sila lihat gambarajah di bawah untuk lebih memahami.






Paparan QM Sell



Paparan QMBuy


Jika anda berminat mahu menyimpan emas untuk jangka masa yang panjang, daftar satu akaun percuma di Quantum Metal dengan klik di sini. Anda boleh membuat simpanan serendah RM10 untuk bermula.

Kelebihan menyimpan emas di dalam akaun emas GSA Quantum Metal
  • Boleh jual dan beli emas 24/7 secara online
  • Boleh menukar emas kepada emas fizikal (dalam bentuk gold bar dan dinar)
  • Boleh pindahkan (transfer) emas ke akaun pengguna Quantum Metal yang lain. Fungsi ini membolehkan anda berjual beli dengan emas!







UPDATE

Jemput join wasap group


📌 Call / Whatsapp : 013-413 8542 / 
  

📌 PENDAFTARAN - Klik Link

DK

Post a Comment

Previous Post Next Post