Inilah Cara Kumpul Emas Setiap Bulan Tanpa Duit Simpan


Ni Cara Kumpul Emas Setiap Bulan Tanpa Duit Simpan





Ramai mengeluh sebab setiap bulan dah tak mampu nak buat simpanan, lalu tak boleh nak kumpul emas. Sebenarnya dengan ilmu emas, ada cara yang boleh kita gunakan untuk beli emas menggunakan duit yang sama disamping mampu bayar komitmen setiap bulan. Duit yang kita ada, boleh ditukar kepada emas terlebih dahulu sebelum dibelanjakan.






Bagaimana Cara Nak Buat?

Duit yang ada digunakan untuk beli emas secara online. Emas yang kita beli itu akan direkodkan dalam akaun simpanan emas dan di simpan fizikalnya di Brinks (Peti Besi Selamat) supaya mudah untuk kita jual kembali pada bila-bila masa secara online.

Jom Tengok Cara Kira-Kira Mudah

Kita ada RM 1000. Kita beli emas yang harga semasanya ialah RM 260/g. Kita akan dapat 3.84615 gram. Dengan gram emas yang ada, kita boleh memohon Gold Convert sebanyak maksimum 91% daripada nilai emas semasa yang kita miliki.

Katakan nilai semasa emas (Harga London Metal Exchange LME) ialah RM 243/g. Jadinya nilai semasa 3.84615 gram ialah RM 934.61.

91% daripada RM 934.61 ialah RM 850.50. Jadinya RM 850.50 ini, kita boleh mohon Gold Convert untuk masuk dalam bank akaun kita dalam masa 1 ke 5 hari bekerja.

Walaupun kita dah memohon Gold Convert, dah dapat duit RM 850.50, pemilikan 3.84615 gram tetap ada. Bermaksud aset emas tetap milik kita 100% dan kita boleh memohon 85% daripada duit RM 1000 yang kita beli emas pada awalnya.

Kuncinya, perlukan penjimatan sebanyak RM 150 untuk memiliki aset 100% emas dan memohon kembali 85% duit untuk bayar komitmen sebanyak RM 850.

Aset Emas Berubah Masa Kita Tidur

Pemilikan aset emas 3.84615 gram ini akan berubah-rubah naik dan turun. Dalam jangka masa yang panjang ianya menaik.

Apabila nilainya tinggi dalam masa 5 tahun akan datang, kita boleh jual kembali emas yang kita miliki itu dan dari nilai emas semasa itulah, kita boleh bayar kembali gold convert yang kita mohon 5 tahun lepas sebanyak RM 850.50 tu, juga boleh bayar sedikit management fees dan bakinya adalah milik kita.

Bermaksud, nilai emas yang kita beli RM 1000 pada 5 tahun lepas itu telah bernilai lebih daripada RM 1000. Sebagai contoh RM 300 per Gram, bernilai 3.84615 gram x RM 300 = RM 1153.84.
* Nilai di atas adalah contoh anggaran. Ia bergantung kepada harga emas semasa dan nilai tukaran USD dan RM semasa.





Tiada Siapa Tahu Harga Emas Masa Hadapan

Perlu diingat, harga emas sentiasa berubah ikut pasaran. Segalanya bergantung kepada harga emas. Tiada jaminan. Apa yang penting, kita kena bijak.

Jika harga jatuh, kita beli emas. Aset emas yang kita dah beli, walaupun harganya lebih rendah, kita tak perlu risau.

Jangan jual emas itu. Gramnya tetap anda. Memanglah bila kita jual tentu dapat duit sedikit jer. Tunggu sampai harga emas naik kembali.

Bagaimana Nak Bermula?

Jom belajar ilmu emas. Buka akaun simpanan emas secara percuma. Mula beli emas dengan nilai serendah RM 10 untuk memahami prosesnya. Klik butang Register di bawah untuk dibantu dan dibimbing oleh orang yang berkongsi artikel ini.




Admin nak jemput tuan/puan untuk join wasap group 


📌 Call / Whatsapp : 
013-413 8542 


📌 PENDAFTARAN - Klik Link





DK

Post a Comment

Previous Post Next Post